Background
Background

Sport la malul mării

Alergare pe nisip

 

Joggingul pe malul mării, la primele ore ale dimineții, când soarele e încă blând, iar briza e răcoroasă, asigură nu doar priveliști uimitoare, ci și un reconfortant consum de calorii. Studiile au demonstrat că alergarea pe nisip necesită de 1,15 ori mai multă energie decât alergarea pe o suprafață tare. Asta înseamnă că o persoană care cântărește 65-70 de kilograme, dacă aleargă pe plajă o jumătate de oră, aproximativ 4 km, arde în jur de 400 de calorii, comparativ cu 350 pe o suprafață tipică. În plus, să alergi pe nisip nu solicită foarte tare articulațiile, cât timp suprafața nu are prea multe denivelări, întrucât instabilitatea poate fi dură pentru șolduri și poate provoca dezechilibre musculare.

 

 

Înot și fugă prin apă

 

Înotul dezvoltă armonios toată musculatura, e delicat cu articulațiile și stimulează secreția de endorfine – hormonii stării de bine. Înoată pe săturate în apa mării, când nu sunt valuri și nu e periculos, întotdeauna de-a lungul unui culoar paralel cu țărmul, ales la o distanță de mal la care să poți sta în picioare, iar apa să nu-ți treacă de piept. Siguranța e mai importantă decât orice! Când obosești, continuă mergând – mersul prin apa care opune rezistență e cel mai bun exercițiu anticelulitic și de tonifiere a coapselor de care poți avea parte. Profită la maximum de mare, o adevărată „sală de fitness“ naturală!

 

Gimnastică pe prosop

 

Și statul la plajă poate fi activ, dacă alegi ca la fiecare jumătate de oră să faci două exerciții simple și discrete:

  • Întinsă pe spate, ridică puțin ambele picioare fără să îndoi genunchii, astfel încât călcâiele să nu atingă prosopul, și stai 30 de secunde în această poziție. Coboară apoi picioarele încet și repetă exercițiul de 2-3 ori, e excelent pentru mușchii coapselor și pentru abdomen.
  • Întinsă pe burtă, cu mâinile în față, arcuiește-te ușor ridicând brațele și picioarele, fără să le îndoi. Practic, rămâi doar cu abdomenul pe sol. Repetă de câteva ori acest exercițiu bun pentru mobilitatea coloanei vertebrale.
Right1Trans
Right2Trans