Cum ne protejăm coloana vertebrală în timp ce lucrăm de acasă

Cum ne protejăm coloana vertebrală în timp ce lucrăm de acasă

28 mai 2021 Timp estimativ: ~2 min.

O poziție incorectă a spatelui, atunci când stăm la birou, poate crește, în timp, riscul apariției unor probleme ale coloanei vertebrale.

Chiar dacă nu suferim de o afecțiune a coloanei vertebrale, este foarte important să preîntâmpinăm o astfel de situație și să protejăm cât de mult putem zona spatelui. Stilul de viață sedentar și orele petrecute la birou, zi de zi, într-o poziție incorectă sunt principalii factori care ne cauzează dureri și ulterior probleme serioase la nivelul coloanei vertebrale.

Fizioterapeuții ne sfătuiesc ca atunci când stăm la calculator, spatele trebuie să fie foarte bine împins în spătarul scaunului. Dacă scriem mult la laptop antebraţele trebuie să fie sprijinite pe birou şi nu să stea în aer pentru că poate să apară nişte contracturi la nivelul trapezului să dea o durere cervicală. poate să fie însoţită de ameţeli, dureri de cap şi alte tulburări.

În plus, la fiecare 30-40 de minute este bine să iei o pauză de cinci minute: mergi să bei apă, privește pe geam, sună o prietenă, orice activitate implică fie și câțiva pași prin casă. Pentru a relaxa muşchii spatelui, poți face câteva exerciţii precum înclinări în faţă, spate, stânga, dreapta.

După ce te-ai aşezat din nou la birou, nu uita să reiei poziţia corectă!

 

Alege un scaun de birou potrivit!

Este deosebit de important și scaunul pe care ne petrecem multe ore pe zi, de aceea alege unul special, care să ofere susținere în zona sacrală. De preferat este un scaun reglabil, așa încât să-l potrivești în funcție de înălțimea ta.

Hernia de disc și spondiloza, afecțiuni care dau dureri extrem de mari au devenit tot mai întâlnite la persoane tinere, iar incidența crescută este cauzată de lucrul prelungit la birou, de sedentarism, dar și de utilizarea unui scaun care obligă șederea într-o poziție incorectă.

Principalele sfaturi pentru o poziție corectă la birou:

  • Du posteriorul cât mai în spate în scaun, cu zona sacrală practic lipită de spătar, pentru a menține poziția naturală a coloanei vertebrale.
  • Ține capul drept, că altfel forțezi mușchii și apar dureri de gât.
  • Ideal monitorul este la înălțimea ochilor.
  • Tălpile întotdeauna pe podea, nu pe un taburet, nu sub șezut.
  • Biroul să fie la înălțimea la care mâinile stau confortabil pe el, ca să nu le ții ridicate pentru a ajunge la tastatură și coatele să fie flexate la 90 de grade.
  • Înălțimea cotierelor scaunului trebuie însă reglată pentru a nu forța nici un mușchi.
  • Genunchii, flexați la 90 de grade, trebuie să fie la același nivel cu șoldurile sau puțin mai jos.

 

Cum ne protejăm coloana vertebrală în timp ce lucrăm de acasă
Comments
Pentru a vă oferi o experienţă cât mai bună, site-ul SABON foloseşte cookie-uri. Navigând în continuare, îţi exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor. Află mai mult despre cookie-uri.